Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Andrej Babiš se klidně může stát prezidentem České republiky

Stačí k tomu pouhá skutečnost, aby se potencionální voliči Petra Pavla nechali ukonejšit průzkumy, které vykřikují do světa, že to má generál ve výslužbě v podstatě v kapse.

Nebo aby ti, co sledují diskuzní klání Babiš versus Pavel, nabyli dojmu, že přece každý člověk, co má v pořádku kognitivní funkce, musí na první dobrou vidět, že bývalý premiér mluví úplně mimo probírané téma, není schopen odpovědět na kladenou otázku a místy se dokonce zdá, že otázkám ani nerozumí a v dané problematice se vůbec neorientuje. To se nestane, protože jeho voličům je to jedno, případně v každém, kdo se mu snaží oponovat, spatřují závistivce, co na jejich modlu – čistou jak lilie (to jsou také Babišova slova – že je narozen ve znamení čisté Panny), neférově útočí. Což ostatně často a rád vykřikuje sám jmenovaný vždy, když se někdo snaží narušit tok jeho slov, které nijak nesouvisejí s položenou otázkou. Andrej Babiš se chová tímto způsobem celou dobu, po kterou je v politice, takže jeho prezentace v prezidentské kandidatuře jeho voliče ani omylem neodradí. Tím, jak ale zabředává do stále většího morálního bahna, může odradit právě ty nerozhodnuté voliče, kterým se nelíbí ani jeden z kandidátů a které Babiš znechutí natolik, že volit vůbec nepůjdou.

Jeho rétorika, kdy každé vyslovené slovo prokládá dotčeným „samozřejmě“, vyznění jeho sdělení nijak nepomáhá. K tomu hezky po babišovsku pokračuje v jájování a zmatečné přehlídce všeho "dobrého", co pro lidi v naší zemi vykonal. A pochopitelně říká jen to hezké – „Já jsem přidal důchodcům, já jsem rozdal lidem…“ Že ty peníze ale musel odněkud vzít (a z vlastní kapsy to nebylo), a zadlužit tak obyvatelstvo do budoucnosti už samozřejmě mlčí. A navrch ještě v předsmrtné agónii vykřikuje stále dokola pár populistických a strašících hesel, kterými se snaží svého protivníka očernit, rozhodit a dehonestovat. Co na tom, že jsou z drtivé většiny postavená buď na dezinformaci, naprostém výmyslu nebo jsou přinejmenším zavádějící.

Andrej Babiš by pro zvolení do čela našeho státu udělal cokoli – v posledních dnech se z něj kvůli pokusu o získání nějakých těch nábožensky založených voličů stal pobožný člověk, který chodí do kostela (a je při tom nechtěně a neočekávaně přichycen!) a po kapsách nosí sošku Jezulátka. A to pro jistotu hned dvě. Kvůli přiblížení se jiné skupině občanů se zase zajímá o horoskopy a astrologii.

Včerejší debata na České televizi, do které se Babiš na poslední chvíli přece jen rozhodl přijít, ale byla  unikátní. Nevybavuji si, že bych bývalého premiéra viděla diskutovat jen ve dvojici a navíc takhle dlouho. Vše výše popsané tu tak dostalo velký prostor a mně to nedá, abych nevypíchla pár majstrštyků:

1) "Pane Babiši, vy jste v uplynulém týdnu jednal s Jaroslavem Foldynou (SPD), který tady vítá ruské noční vlky, mluvil jste s Josefem Skálou z KSČM, stalinistou, který schvaloval invazi okupačních vojsk. Proč s nimi jednáte?

AB: "Určitě. Já jsem s nimi nejednal."

"Jak to, že jste s nimi nejednal? Pan Foldyna byl u vás v době vyhlášení výsledků 1. kola voleb, hned ten den..."

AB: "Já vám rád odpovím. Takže - po 1. kole prezidentských voleb mne volily téměř 2 miliony lidí."

"Proč jste jednal s Jaroslavem Foldynou?"

AB: "Já vám to chci vysvětlit. Dva miliony lidí. Pan premiér i pan Pavel říkají, že to jsou vlastně nedemokratičtí voliči. Že to je nějaká spodina. To je ten hrozný venkov, jak to říkají Pražáci."

"Pane Babiši, promiňte, ale stále jste mi neodpověděl na úplně základní otázku. Proč jste jednal s panem Foldynou?"

AB: "Já kandiduji proto, abych zastupoval všechny občany ČR."

A tak to pokračuje dál a dál, až Andrej Babiš, dosud tvrdící, že s Foldynou nejednal, prohlásí:

"Jednal jsem s panem Foldynou, protože je poslanec. Já nevím, jestli je na tom něco špatné, jednat s poslancem."

2) "Pane Babiši, je pravda, že Česko patří mezi jednu z nejrychleji se zadlužujících zemí v EU. Podívejte se do statistik, je to všem dostupné, černé na bílém." 

AB: "Není to pravda, protože paní Schillerová si půjčovala do zásoby, dopředu."

" Půjčovat si do zásoby dopředu ale znamená prodlužovat dluh."

AB: "Výhodně. Dopředu. Podle trhu. Tak se podívejte, jak je teď rating, za kolik si teď půjčují. Takže ano, my jsme konsolidovali a my jsme hlavně dali peníze lidem. Všichni to dostali. A pokud pan Pavel má problém, že důchodci dostali víc peněz, nebo že vojáci dostali víc peněz, nebo hasiči, policisté, lékaři, všichni dostali víc peněz, snižovali jsme daně, tak já jsem na to pyšný."

3) Andrej Babiš evidentně neví, na jakém principu funguje členství v NATO:

"Pane Babiši, má Česko poslat vojáky do otevřeného konfliktu v případě útoku na Polsko nebo pobaltské státy?"

AB: "Kam myslíte? Do války? Určitě ne."

"Do otevřeného konfliktu v případě napadení."

AB: "A proč bychom měli mít otevřený konflikt?"

"Pokud by nastal, byl byste vrchním velitelem ozbrojených sil."

AB: "Já chci mír."

"Moje otázka zní, pokud by bylo napadeno Polsko nebo pobaltské státy, zda bychom měli splnit svoje spojenecké závazky a poslat tam vojáky."

AB: "Já jsem nebyl vrchním velitelem ozbrojených sil. Jo pokud bych byl..."

"Ano, pokud byste byl, ne že jste byl."

AB: "Určitě ne, určitě ne a já myslím, že je potřeba mluvit o míru. Pan generál mluví o válce. Vláda mluví o válce."

4) Tak pojďme k dalšímu velkému tématu, a to je minulost. Vy jste v té tiskové konferenci, která se konala v návaznosti na vyhlášení výsledků prvního kola voleb, zdůrazňoval komunistickou minulost zde přítomného Pavla. Ovšem, když se na to podíváte v tomto směru, nemáte si úplně co vyčítat. Jak byste vysvětlil mladým lidem, že je rozdíl mezi StB, kde jste evidován jako agent a zároveň komunistickou vojenskou rozvědkou, jejímž příslušníkem a jejíž zpravodajský kurz absolvoval pan Pavel. Pane Babiši, prosím."

AB:" Vojenská rozvědka není pod lustračním zákonem. Takže ti agenti, kteří byli cvičení, pro Varšavskou smlouvu, tak potom plynule prošli do jiného systému. A pane redaktore, rád bych vám odevzdal tady, protože vy to stále opakujete, to StB, a manipulujete lidi, a já jsem ten soud 3x vyhrál, tady máte k tomu materiály, a tady máte, jak soud rozhodl, že Andrej Babiš je neoprávněně evidovaný v registračních protokolech bývalé státní bezpečnosti. Mě estébáci terorizovali, nás hlídali, abychom nekradli..."

5) "Vy jste, pane Babiši, kdysi dávno hovořil o tom, že prezidenta dělat nechcete. Mě by jenom zajímalo, co byste v téhle věci chtěl pro mladé lidi udělat. Jak byste je chtěl oslovit? Jak chcete přimět mladé voliče, aby vám teď v sobotu dali hlas?"

AB: "Já bych mladým vysvětloval, vlastně, co by měli studovat."

Zdroj ukázek ze včerejšího rozhovoru na ČT včetně záznamu celého rozhovoru zde: https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/3559642-zive-prezidentsky-duel-ceske-televize-z-narodniho-muzea

Co říci závěrem? Koho budete volit je jen a jen na vás a ačkoli zastánci druhého tábora nemusí vaší volbě rozumět (ať už jste pro Pavla nebo Babiše), máte na svou volbu právo a nikdo by se kvůli ní na vás neměl dívat skrz prsty nebo vás dokonce zesměšňovat či jinak napadat. O tom je demokratická společnost a o tom jsou demokratické volby. Já jsem výše popsala moje vnímání Andreje Babiše a důvody, pro které je pro mě nevolitelný, ačkoli i k Petru Pavlovi mám jako k prezidentskému kandidátovi výhrady.

Tohle je můj názor, pokud máte jiný, je to naprosto v pořádku.

Jen vás prosím, přijďte k volbám.

Autor: Sylva Řiháková | pondělí 23.1.2023 15:42 | karma článku: 22,95 | přečteno: 628x
  • Další články autora

Sylva Řiháková

Jak jsem byla (téměř) napadena na pozici vychovatelky v dětském domově (II. část)

Když jsem jela uprostřed týdne do práce, pípla mi smska od R., v níž bylo kusé sdělení, že v důsledku neplnění školních povinností starších dětí jim až do jejího návratu má být zakázána veškerá elektronika.

28.2.2024 v 16:18 | Karma: 36,00 | Přečteno: 3127x | Diskuse| Společnost

Sylva Řiháková

Jak jsem byla (téměř) napadena na pozici vychovatelky v dětském domově (I. část)

Před časem jsem nastoupila jako vychovatelka v jednom dětském domově. Už při prvním setkání s vedením jsem si vyslechla informace, které byly varovné, ale v co se to celé nakonec vyvrbí, by mě nenapadlo ani v nejhorší fantazii.

28.2.2024 v 14:05 | Karma: 36,30 | Přečteno: 4707x | Diskuse| Společnost

Sylva Řiháková

Psí odcházení

Mám doma téměř 15-tiletého psího seniora. Jedná se o plemeno shiba-inu, o jehož lumpárnách už jsem pár článků napsala. Naštěstí všechny měly šťastný konec. Tohle bude ale trošku jiné povídání.

14.7.2023 v 16:57 | Karma: 32,81 | Přečteno: 984x | Diskuse| Osobní

Sylva Řiháková

Přechod Malé Fatry

Hřebenovka Malé Fatry vede sympaticky přes nejvyšší a nejlíbivější vrcholy, lákající na dechberoucí výhledy na fatranské i tatranské hory. Trasa, kterou jsem si zvolila já, měla zhruba 40 km s převýšením okolo 3 000 m.

29.8.2022 v 16:05 | Karma: 25,06 | Přečteno: 747x | Diskuse| Cestování

Sylva Řiháková

Jak jsem byla před svátky vyvedena z omylu, že mám doma poslušného psa

Shiba - inu, japonský národní poklad. O tom, jak se žije s tímto specifickým plemenem už jsem se jednou rozepsala. Tenhle blog bude ale o něčem jiném.

15.1.2022 v 18:28 | Karma: 31,28 | Přečteno: 1693x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Při požáru v bytovém domě v Praze zemřel člověk, na místo vyrazil i speciál Fénix

28. dubna 2024  9:28

Při ranním požáru v bytovém domě v Praze zemřel člověk. Sedm dalších lidí muselo být evakuováno,...

Irák schválil nový zákon proti homosexualitě, hrozí za ni až 15 let vězení

28. dubna 2024  8:40

Irácký parlament v sobotu schválil nový zákon zaměřený proti vztahům lidí stejného pohlaví. Nově...

Počasí v Česku opět ovlivní saharský prach. Vytvoří oblačnost, sníží teploty

28. dubna 2024  7:47

Počasí v Česku v neděli opět ovlivní saharský prach. Vytvoří oblačnost, se kterou nepočítaly...

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 42
  • Celková karma 36,15
  • Průměrná čtenost 2618x
Píšu o tom, čím mne život cvrnkne do nosu a mám zrovna chuť to sdílet se světem :-) 


Pokud Vás v mých článcích něco osloví a budete se o to chtít se mnou podělit, můžete mne kontaktovat zde: s.rihakova@seznam.cz
 

Ať se Vám u mne líbí.

Seznam rubrik