Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Když už vám nezbude žádná naděje

Před rokem a čtvrt jsem onemocněla. Počátek a další průběh onemocnění jsem dopodrobna popisovala v předchozích článcích, takže se chci co nejméně opakovat.

Symptomy zahrnovaly krátkodobé paralýzy končetin, silné bolesti ve svalech, záškuby svalů po celém těle, omezení kognitivních funkcí, kolísavé zvýšené teploty a další legrácky. Dobře si pamatuju na konec února minulého roku - to jsem byla měsíc na neschopence a rozčilovala se nad tím, jak je sakra možné, že ani po 4 týdnech pořád nemám diagnózu. Střih. 

Jsme přesně o rok a dva měsíce dál a já tu diagnózu nemám pořád. Za tu dobu se ze mě po fyzické stránce stala naprostá troska, schopná doploužit se tak maximálně na záchod. Nemůžu nic - už si ani nepamatuju, jak vypadá normální život. Jaké to je, moct si jít sama nakoupit. Moct si sama uvařit. Vzít psa a jít s ním na procházku. Moct si lehnout a necítit žádnou bolest. Nad mým tělem převzalo vládu něco, co jej zcela obsadilo jako svoje výsostné území. Moje tělo už mi nepatří.

To, co se ve mně odehrává je šílené -  silné tlaky a bolesti různě po těle (jakoby se na různých místech kůže nafukovala a splaskávala), končící jakýmsi výbojem, svalovým záškubem a pak se pod kůží něco rozprskne a "rozkutálejí" se drobné kuličky a pak se v tom místě "rozleje" pocit horkosti. "Probublávání" v tkáních, silné brnění a mravenčení. Na hodně místech mi po těle praská (v oblasti měkkých tkání), puká a chřupe, jakoby v nich bylo něco zavrtaného. Nejlíp ten pocit jde popsat, jako bych v těch tkáních měla něco rozlitého a byly poslepované k sobě a při pohybu se trhaly. Nejhorší je oblast hrudníku (velmi obtížně se mi dýchá - svaly hrudníku a břicha nespolupracují a jdou na odpor dechu), horní části břicha, zad a krku, včetně obličeje. Po většinu času prekolapsový stav. Z očí mi vytéká nějaká lepkavá tekutina a v oblasti toho nejvíce zasaženého hrudníku a krku se tvoří vyrážky. Silné bolesti a škrundání v GIT - od hltanu, přes jícen až dolů do žaludku a střev. Není z toho úniku, pro šílenou únavu, necitlivost končetin a motolici nemůžu dělat nic jiného, než ležet, ale v klidovém režimu je to úplně nejhorší - včetně všeho popsaného se moje tělo jakoby vlní, pocit jako když mě něco posunuje a naráží do nohou, pocit propadání se do bezvědomí apod. V noci také tuhnutí a paralýzy čelisti, které následně prostoupí celé tělo, které se dostane do jakési krátkodobé křeče a já se nemůžu ani nadechnout, ani pohnout. 

Vyzkoušela jsem už vše, absolvovala všemožná vyšetření, která na nic nepřišla. Jedinou anomálií jsou celou dobu zvýšené jaterní testy, kolísavé teploty (zachyceny i u mého praktického lékaře, který mi díky tomu jako jediný po celou dobu věřil, že mi je něco fyzického, ač teď už si neví rady), snížená buněčná i humorální imunita, buňky CD57 (které dlouho vedly k domněnce, že by to přece jen mohla být borelioza i přes negativní sérologii) a poslední měsíce narůstající protilátka ASCA, která bývá u nespecifického střevního zánětu. Nic, co by vysvětlovalo, co se ve mně odehrává. Vyzkoušela jsem různé možnosti - antibiotika, která na začátku částečně pomohla, ale až při delším užívání, po třech měsících už mi je praktický lékař dál nepředepsal. Byla jsem nakonec i u pražského odborníka na chronickou boreliozu, ač jsem se tomu dlouho bránila, protože o jeho bezúhonnosti a tomu, že by mu šlo o pacienta a ne primárně o peníze, jsem nevěřila. A potvrdilo se mi to - ač taky nic nového neodhalil, nasadil mi dvojkombinaci antibiotik na 4 měsíce a protože se zmíněným lékařem nic konzultovat po telefonu ani mailu nelze (jen s jeho sestrami, které mi ale nebyly schopny objasnit, proč bych je měla brát), nijak mi to nepomohlo, zato panu doktorovi přibylo 7 tisíc z mé nemocenské. I tak jsem je vyzkoušela na měsíc, jestli alespoň částečně nepomohou - reakce na ně byly nepředstavitelné, přesto ani žádná úleva, naopak - po užívání jsem byla odvezena na kontrolu k mému praktickému lékaři a po krátké cestě z parkoviště k němu mi vyletěla teplota nad 38. Po měsíci na antibioticích...takže jsem je užívat přestala. Vyzkoušela jsem nejrůznější byliny, tinktury, silné koncentrace oregánového oleje, koloidního stříbra, všechno možné, co mi dávalo smysl (nepodložené metody typu biorezonance apod. ne a nezkoušela bych je, ani kdybych na ně měla peníze). Reakce mého těla je extrémně silná prakticky na cokoli, co působí protizánětlivě a já vydržím jakoukoli léčbu a jakoukoli bolest, ale není to k ničemu, nepomáhá to. 

Na levé noze (která je taky nejdéle a nejvíce zasažená) mám dosud flek od nějakého poštípání hmyzem. Mám ho tam už přes dva roky, podle mne tehdy z té Šumavy a je zajímavé, že dosud svědí, čas od času se loupe a nedávno se jakoby ranka znovu obnovila a vytvořil se v ní dokonce hnis. Taky jsem si uvědomila, že jsem se tehdy na té Šumavě napila narezlé vody, ve které plavaly nějaké černé tečky (z hospodářské nádrže pro zvířata), což vyvolalo velmi silnou reakci v podobě probublávání v žaludku a pak jsem měla několik měsíců plíživě se stupňující žaludeční potíže a následně mi na gastru zjistili laktózovou intoleranci. Takže kdoví, jestli jsem si tam tehdy nezanesla něco do organismu, eozinofolie jsem nicméně v krvi nikdy zvýšené neměla (bývají hlavní ukazatelem parazitárního onemocnění), nicméně je také pravda, že veškeré ty potíže se ve velkém rozjely až po více jak roce a i eozinofily po čase klesají. Testovaly mne i na tři nejběžnější tkáňové helmintózy i základní parazitologické vyšetření stolice, vše vyšlo negativní. Jeden z laborantů mi pak psal, že vzhledem k narušené imunitě může být s tvorbou protilátek problém, ale kdoví. Myslím si, že jedna z těchhle možností za mými potížemi stojí, ale možná jsem vedle. Zkoušela jsem obesílat nejrůznější odborníky, každý je jiného názoru, vícekrát mi doporučovali biopsii tkáně, případně jater, ale nesehnala jsem nikoho, kdo by ji indikoval. Po více jak roce na neschopence bez rozuzlení, navíc s historickou anamnézou depresivního onemocnění, jsem byla neochvějně zařazena do kategorie psychosomatika. Při prosbách o pomoc u příbuzných jsem se dočkala jen nabídky na odvoz do blázince. Zajímalo by mne, kolik lidí, zavřených do blázince pro jejich "dobro" jsou ve skutečnosti fyzicky nemocní pacienti...

Jsem velký bojovník a kdybych měla ještě jak, bojovala bych dál. Pořád jsem si říkala: "neskončí to, dokud to neskončí, dokud to tělo prostě neodejde." Bohužel pro mne už nemám jak, ani za co (jsem sice pořád na neschopence, ale protože už je to déle jak rok, sice mi ji prodloužili, ale přestala jsem dostávat dávky, než se rozhodnou co dál a vzhledem k současné situaci s koronavirem je to odloženo na neurčito). Miluju život a jsem ten poslední člověk na světě, který by měl tendence k sebezničení. Můj osud byl až do mých 25-let všechno, jen ne jednoduchý, ale vždycky jsem tam někde vzadu pevně věřila, že když to vydržím, jednoho dne se osvobodím a zařídím si to po svém. Musím se pousmát nad tím, když si vzpomenu, jak se mne dva terapeuti, ke kterým jsem kdysi docházela a líčila jim, co jsem zažívala ptali, jak jsem to mohla přežít - jednoduše jsem cítila, že s tou svou pevnou vůli můžu zvládnout cokoli. A pak si jednoho krásného dne to svoje štěstí vydobudu.

Věřila jsem - až dodnes.

Autor: Sylva Řiháková | středa 8.4.2020 15:17 | karma článku: 24,10 | přečteno: 1439x
  • Další články autora

Sylva Řiháková

Jak jsem byla (téměř) napadena na pozici vychovatelky v dětském domově (II. část)

Když jsem jela uprostřed týdne do práce, pípla mi smska od R., v níž bylo kusé sdělení, že v důsledku neplnění školních povinností starších dětí jim až do jejího návratu má být zakázána veškerá elektronika.

28.2.2024 v 16:18 | Karma: 36,00 | Přečteno: 3126x | Diskuse| Společnost

Sylva Řiháková

Jak jsem byla (téměř) napadena na pozici vychovatelky v dětském domově (I. část)

Před časem jsem nastoupila jako vychovatelka v jednom dětském domově. Už při prvním setkání s vedením jsem si vyslechla informace, které byly varovné, ale v co se to celé nakonec vyvrbí, by mě nenapadlo ani v nejhorší fantazii.

28.2.2024 v 14:05 | Karma: 36,30 | Přečteno: 4706x | Diskuse| Společnost

Sylva Řiháková

Psí odcházení

Mám doma téměř 15-tiletého psího seniora. Jedná se o plemeno shiba-inu, o jehož lumpárnách už jsem pár článků napsala. Naštěstí všechny měly šťastný konec. Tohle bude ale trošku jiné povídání.

14.7.2023 v 16:57 | Karma: 32,81 | Přečteno: 984x | Diskuse| Osobní

Sylva Řiháková

Andrej Babiš se klidně může stát prezidentem České republiky

Stačí k tomu pouhá skutečnost, aby se potencionální voliči Petra Pavla nechali ukonejšit průzkumy, které vykřikují do světa, že to má generál ve výslužbě v podstatě v kapse.

23.1.2023 v 15:42 | Karma: 22,95 | Přečteno: 628x | Diskuse| Politika

Sylva Řiháková

Přechod Malé Fatry

Hřebenovka Malé Fatry vede sympaticky přes nejvyšší a nejlíbivější vrcholy, lákající na dechberoucí výhledy na fatranské i tatranské hory. Trasa, kterou jsem si zvolila já, měla zhruba 40 km s převýšením okolo 3 000 m.

29.8.2022 v 16:05 | Karma: 25,06 | Přečteno: 747x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Soud potrestá brutální útok na dívku, bodnutá do krku skončila v pytli v lese

24. dubna 2024

Krajský soud v Plzni dnes vynese rozsudek nad devatenáctiletým Ukrajincem Viktorem Veselovským,...

Podezřelé nákupy zbraní se mají hlásit už od července, schvaluje vláda

24. dubna 2024  5:25

Prodejci mají mít už od července povinnost hlásit podezřelé nákupy zbraní. Počítá s tím novela...

Nenávist vůči Ukrajincům, segregace Romů. Amnesty International kritizuje Česko

24. dubna 2024  2:28

Ukrajinští uprchlíci se loni v Česku potýkali s nenávistnými projevy a diskriminací, pokračovala...

Místo do šrotu do opravny. Směrnice EU prodlouží záruku a zakážou „kazítka“

24. dubna 2024

Premium Do budoucna by měla být oprava rozbitých a porouchaných domácích spotřebičů jednodušší. A stejně...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 42
  • Celková karma 36,15
  • Průměrná čtenost 2618x
Píšu o tom, čím mne život cvrnkne do nosu a mám zrovna chuť to sdílet se světem :-) 


Pokud Vás v mých článcích něco osloví a budete se o to chtít se mnou podělit, můžete mne kontaktovat zde: s.rihakova@seznam.cz
 

Ať se Vám u mne líbí.

Seznam rubrik